Wednesday, May 30, 2012

‘Ayuh! Bangkit dan menang’

AKSI pemain Malaysia, Faisal Saari (kiri) ketika bertemu India, kelmarin. - Foto Farhan Najib
AKSI pemain Malaysia, Faisal Saari (kiri) ketika bertemu India, kelmarin. - Foto Farhan Najib
“Ayuh! Bangkit dan menang,” kata Tai Beng Hai kepada anak didiknya menjelang pertembungan menentang juara Asia, Pakistan, malam ini.

Ketua jurulatih itu mahu kekalahan 2-3 kepada India dalam saingan Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah, kelmarin dipadamkan segera, sebaliknya kembali mempamerkan aksi lebih positif untuk memburu kemenangan pertama pada edisi kali ini di Ipoh.
“Kami mahu menang perlawanan esok (malam ini). Pemain perlu bangkit segera dan usah biarkan diri dibelenggu kekalahan kepada India.
“Lupakan apa yang berlaku malam kelmarin. Pemain harus memperbaiki kesilapan dan mengelak mengulanginya,” kata Beng Hai.

Namun, dia sedar betapa Pakistan, pasukan ranking kelapan dunia kini ibarat harimau yang luka kerana tewas dua perlawanan berturut-turut setakat ini.
Malaysia kini menghuni tangga tercorot carta liga berbekal dua mata membabitkan tujuh pasukan dan harus mengilhamkan mata penuh mengejar posisi terbaik dalam edisi ke-21 ini.

Dia menambah, pemain negara tidak harus takut dengan Pakistan kerana pada pengamatannya kemampuan tuan rumah dengan lawan sama, cuma elemen tuah diperlukan dalam perlawanan seperti ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL BUSUK